Biuro Prasowe

3 grudnia 2009
Fundacja Świętego Mikołaja
Grunt to rodzina – 6. edycja kampanii na rzecz rodzinnych domów dziecka

Fundacja Świętego Mikołaja zainaugurowała 6. edycję akcji Grunt to rodzina. Podczas zorganizowanego z tej okazji spotkania przedstawiciele Fundacji - wspólnie z ekspertami z zakresu polityki rodzinnej - poruszyli najistotniejsze kwestie związane z problemami dotykającymi rodziców zastępczych. Konferencja zapoczątkowała również coroczną zbiórkę środków na Fundusz Edukacyjny finansujący przedsięwzięcia edukacyjne dla dzieci z rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych. Tylko w 2009 roku Fundacja przeznaczyła 1,126 mln zł na realizację 158 wybranych inicjatyw. Honorowy patronat nad kampanią Grunt to rodzina objęła prezydent m. st. Warszawy p. Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Celem kampanii Grunt to rodzina, organizowanej od 2004 roku, jest propagowanie rodzicielstwa zastępczego oraz wspieranie edukacji Fundacja Św. Mikołajapodopiecznych rodzinnych domów dziecka i ich opiekunów. W ramach akcji prowadzona jest zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny, z którego środki przeznaczone są w całości na realizację przedsięwzięć edukacyjnych, mających pomóc wychowankom w nadrabianiu zaległości i rozwijaniu talentów. Fundacja wspiera także proces zmian prawnych związanych z opieką zastępczą w Polsce. Efekty kampanii potwierdzają liczby:

  • 6 edycji ogólnopolskiej kampanii Grunt to rodzina;
  • 2,7 mln zł zgromadzonych od początku trwania projektu;
  • 1,126 mln zł przekazanych rodzinnym domom dziecka i rodzinom zastępczym w 2009 roku;
  • 158 sfinansowanych przedsięwzięć edukacyjnych w 2009 roku;
  • 920 dzieci korzystających ze wsparcia Funduszu Edukacyjnego w 2009 roku.

W ramach kampanii Grunt to rodzina, w siedzibie Polskiej Agencji Prasowej w Warszawie odbyło się spotkanie poświęcone aktualnej sytuacji rodzinnych domów dziecka w Polsce. Kluczową częścią konferencji był panel dyskusyjny, w którym udział wzięli eksperci zajmujący się m.in. problematyką rodzicielstwa zastępczego: Alina Wiśniewska - dyrektor Departamentu Świadczeń Rodzinnych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, dr Barbara Passini - dyrektor Krajowego Ośrodka Adopcyjno - Opiekuńczego TPD oraz Bogdan Jaskołd - dyrektor Biura Polityki Społecznej m. st. Warszawy i Witosław Madej - tata zastępczy z rodzinnego domu dziecka z Łodzi. Poruszono kluczowe problemy i zagadnienia związane z rodzicielstwem zastępczym w Polsce, omówiono wyniki badań, obecną sytuację i prognozy oraz podsumowano obchody Roku Rodzicielstwa Zastępczego.

 

Według danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej prawie 100 tysięcy dzieci wychowuje się w Polsce poza rodziną, z czego niecałe 3% mieszka w domach rodzinnych. Fundacja Świętego Mikołaja zwraca uwagę, że rodzin decydujących się na założenie rodzinnego domu dziecka wciąż jest za mało. Przyczyną tej sytuacji są przede wszystkim: nadmiar biurokracji i brak środków finansowych. Wydłuża się także średni czas regulacji prawnej osieroconego dziecka. Obecny stan mogą zmienić m.in. zmiany w prawie, które są szansą zarówno dla dzieci jak i rodziców zastępczych.

 

W ostatnich latach wzrosła liczba dzieci wychowywanych poza rodziną. Dane wskazują, że rodzicielstwo zastępcze w Polsce przeżywa kryzys, choć znajomość form opieki nad dziećmi osieroconymi cały czas rośnie. Brak wsparcia finansowego oraz liczne bariery formalne powodują, że ciągle jednak zbyt mało rodzin decyduje się na założenie rodzinnego domu dziecka. Naszą kampanią chcemy przełamywać stereotypy i zachęcać do podejmowania takich inicjatyw. Dzięki środkom gromadzonym w ramach Funduszu Edukacyjnego co roku spełniamy marzenia osieroconych dzieci, które niejednokrotnie mają ogromne problemy w nauce. Mogą w tym pomóc np. zajęcia pozalekcyjne. Wspólne wyjazdy czy realizacja projektów edukacyjnych to dla nich naprawdę ogromna pomoc i możliwość rozwoju. Liczymy, że także w tym roku uda nam się zrealizować kolejne przedsięwzięcia dla naszych dzieciaków" - mówi Michał Rżysko z Fundacji Świętego Mikołaja.

 

W okresie od 1 grudnia 2009 do 15 stycznia 2010 prowadzona będzie zbiórka środków na edukację dla wychowanków z rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka. Wszystkie zebrane w Funduszu Edukacyjnym pieniądze Fundacja Świętego Mikołaja przekazuje swoim podopiecznym. Dzięki temu możliwa jest organizacja zajęć wyrównawczych, językowych, zakup podręczników, wyjazdy edukacyjne czy kursy dla opiekunów. Fundusz Edukacyjny można wesprzeć wysyłając SMS o treści „Pomoc" na nr 7545. Operatorzy telefonii komórkowej nie pobierają prowizji od wykonanej usługi. Dodatkową formą kwesty są płyty radiowej „Trójki" - „Idą Święta", z których całkowity dochód trafi do rodzinnych domów dziecka. Przyjmowane są również darowizny na konto Funduszu Edukacyjnego: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002. Działania Fundacji na rzecz rodzinnych domów dziecka doceniono uznając tą akcję za najlepszą inicjatywę obywatelską 2005 roku. Nagroda ta stanowi jedno z najwyższych wyróżnień dla organizacji pozarządowych w Polsce.

 

Tegoroczna kampania Grunt to rodzina 2009 będzie obecna na billboardach i nośnikach citylight udostępnionych przez firmy AMS i Ströer oraz na plakatach A3 w komunikacji miejskiej dzięki ZTM Warszawa. Kampanię promować będą: sieć ARBONetwork, Echo Katolickie, Forum, Gazeta.pl, Gazeta Wyborcza, Gość Niedzielny, Idziemy, Katolickie Radio Fiat, List, Magazyn Familia, Metro, Personel i Zarządzanie, Polityka, Polska Wita, Polskie Radio Rzeszów, Polskie Radio Trójka, Przegląd Reader`s Digest, Przeznaczeni.pl, Puls Biznesu, Przewodnik Katolicki, Radio Bon Ton, Radio Niepokalanów, Rzeczpospolita, Telewizja Polska, Telewizja Puls, Wiara.pl, VIS Á VIS, Vita, Wprost, Wysokie Obcasy, Znak. Media koordynuje dom mediowy Optimum Media OMD.

 

Szczegółowe informacje o kampanii i działaniach Fundacji Świętego Mikołaja można znaleźć na stronie internetowej www.mikolaj.org.pl.

 

Informacje o Fundacji:

 

Fundacja Świętego Mikołaja od dziesięciu lat organizuje społeczne i kulturalne kampanie reklamowe. Najważniejsze 3 akcje to:

  • Mama w pracy - celem inicjatywy jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej sytuacji matek na rynku pracy. W ramach projektu organizowany jest konkurs dla firm przyjaznych mamom;
  • Grunt to rodzina - od 2004 roku Fundacja szerzy ideę rodzinnych domów dziecka;
  • Dzień Papieski - we współpracy z Fundacją „Dzieło Nowego Tysiąclecia" organizowane są kampanie Dnia Papieskiego;

Fundacja zajmuje się badaniem i rozwiązywaniem skutków kryzysu solidarności z potrzebującymi, a w swojej pracy wykorzystuje techniki nowoczesnego zarządzania, marketingu oraz reklamy. Dotychczasowe dokonania Fundacji to:

  • 28 ogólnopolskich kampanii społecznych;
  • 28,5 mln zł zebranych na cele społeczne i charytatywne;
  • 4 duże raporty z badań sytuacji i problemów trzech grup społecznych: samotnych matek, dzieci z rodzinnych domów dziecka i sytuacji mam w pracy;
  • 52 badania dotyczące znajomości problemów społecznych, wizerunku organizacji pozarządowych i odbioru kampanii społecznych przez Polaków;
  • 15 100 plakatów wielkoformatowych w największych miastach Polski promujących idee społeczne;
  • 6600 spotów reklamowych wyemitowanych w radio i telewizji zachęcających do przekazania pieniędzy na cele charytatywne;
  • 13 reportaży telewizyjnych na temat najważniejszych problemów społecznych występujących w Polsce;
  • kilkaset audycji i publikacji w prasie, telewizji, radio i w internecie;
  • 257 zrealizowanych przedsięwzięć edukacyjnych dla blisko 900 dzieci z rodzinnych domów dziecka z całej Polski;
  • 24 konferencji, debat i pokazów filmowych;
  • 45 szkoleń, wykładów i konsultacji dla organizacji pozarządowych przeprowadzonych przez przedstawicieli Fundacji;
  • ponad 250 wizyt dentystycznych dla kobiet przebywających w domu samotnej matki w Brwinowie.

Fundacja Świętego Mikołaja w 2005 roku otrzymała nagrodę Pro Publico Bono w kategorii ochrony zdrowia, pomocy społecznej i charytatywnej za najlepszą inicjatywę obywatelską. Rok później, została laureatem nagrody TOTUS przyznawanej przez Fundację Episkopatu Polski „Dzieło Nowego Tysiąclecia" w kategoriiPropagowanie nauczania Ojca Świętego Jana Pawła II". W 2008 roku Caritas Polska przyznał Fundacji nagrodę Ubi Caritas w kategorii współpraca.

 

Fundacji Świętego Mikołaja można także pomóc wpłacając pieniądze na jej konto:

Volkswagen Bank Polska S.A. 64 2130 0004 2001 0299 9993 0001

Nr KRS 0000126602

 

Więcej na www.mikolaj.org.pl

 


© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture