![]() |
Grupa Excellence – polski producent soków, syropów, napojów oraz suplementów diety, notowany na New Connect – wraz ze swoją spółką zależną Excellence Cannabis wprowadził do sprzedaży w sieci Żabka nowe napoje Hemp Tea. Jest to napój promowany przez blogera Blowka – powstał na bazie smakowej ice tea w dwóch wariantach smakowych. Napoje są przeznaczone dla dzieci, młodzieży, a także dorosłych. Produkty zawierają dużo soków oraz witamin, nie zawierają żadnych substancji typu CBD ani THC. Projekt zakłada sprzedaż 3 mln sztuk napojów jeszcze w tym roku.
„Dla napoju Hemp Tea zaplanowaliśmy szeroką akcję promocyjną z blogerem Blowkiem oraz działania sprzedażowe. Napój jest dostępny w sklepach Żabka, które są lubiane i odwiedzane przez docelowych klientów. Widzimy, że popyt na innowacyjne napoje dobrej jakości rośnie z roku na rok – zwłaszcza wśród ludzi młodych. Dlatego promocja napoju we współpracy z Blowkiem jest nowoczesna i dopasowana do tej grupy docelowej. Hemp Tea to idealny napój na wakacje, jest dostępny w ciekawej gamie smakowej. Blowek ma ogromne zasięgi w swoich kanałach i bardzo dobry odbiór przez swoich fanów, a treści przekazywane przez niego są atrakcyjne i niesztampowe. To idealny partner dla Hemp Tea” – powiedział Dariusz Polinceusz, prezes zarządu Grupy Excellence.
Blowek zaczął publikować swoje treści na kanale o nazwie minecraftblow w 2011. Początkowo związane były z grą Minecraft, dzięki której zyskał znaczną popularność. W 2015 skończył produkcje odcinków z tej gry i rozpoczął produkcję innego contentu. W 2014 prowadził czwarty pod względem wielkości kanał w Polsce. Był drugim youtuberem w kraju, któremu udało się zdobyć milion subskrybentów (po SA Wardęga). Gdy do tego doszło, miał 18 lat. Z kolei SA Wardęgę wyprzedził w liczbie subskrypcji 31 maja 2018, stając się pierwszym YouTuberem w Polsce według ich liczby. Dzięki niemu na YouTube zaczął nagrywać Cezary Pazura. W 2018 pojawił się w programie telewizyjnym Zgłoś remont. W grudniu 2019 roku wydał książkę „Zostań YouTuberem”]. Blowek ma 1,7 mln followersów na Instagramie, 4,7 mln followersów na Youtube.
Linki do filmów promocyjnych:
Iluzjonista Y https://youtu.be/j-GmGpCQvoI
Tik tok Y https://vm.tiktok.com/ZMNbRQmgf/?k=1
Blowek https://youtu.be/q8lDQwqSbFo
W pierwszym kwartale 2022 roku Grupa Excellence osiągnęła przychody w wysokości 16,3 mln zł, czyli o 26,9% wyższe w porównaniu do roku Q1 2021. Zysk netto wyniósł 194,1 tys. zł. Spółka koncentruje się na utrzymaniu marży i renegocjacji kontraktów w obliczu wysokiej inflacji, a także na zmianach w łańcuchu dostaw. Excellence nie prowadził i nie prowadzi żadnego biznesu w Rosji i nie eksportuje do tego kraju żadnych towarów.
Z danych Nielsena za 2021 rok wynika udział ilościowy sprzedawanych produktów spółki Excellence jest na poziomie 31%, co stanowi 13 mln litrów syropów sprzedawanych rocznie, a oznacza że co trzeci syrop sprzedawany w Polsce pochodzi z Excellence. Tym samym Excellence jest drugim graczem w Polsce, gdzie lider rynku produkuje ponad 20 mln litrów syropów rocznie, przy wielkości rynku 42 mln litrów.
Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.