Napisali o nas

29 września 2020
Wirtualne Media
Butik Moliera2 krytykowany za promowanie się w akcji charytatywnej #DzienSzpilek

Ponad 400 tys. zdjęć na Facebooku i 170 tys. na Instagramie pojawiło się w internecie w #DzienSzpilek. Był to element akcji butiku Moliera2, w ramach której za każde takie zdjęcie firma ma przekazać 2 zł dla dzieci walczących z chorobą nowotworową. Akcja wzbudziła oburzenie w internecie, ale eksperci od wizerunku i social mediów nie oceniają jej jednoznacznie. Jedni twierdzą, że faktycznie było to zwykłe działanie marketingowe. Zdaniem innych butik tą akcją promował dobrą postawę, a przy tym pokazał, że potrafi budować komunikację tak, żeby rozwijać swój biznes.

 

Eliza Misiecka, dyrektor Genesis PR zauważa, że z jednej strony każda akcja na rzecz potrzebujących jest ważna i wnosi coś pozytywnego, z drugiej - rzeczywiście uderzające jest zestawienie próżności z cierpieniem, jakiego doświadczają chore dzieci. - Myślę, że specyfika działalności takiego butiku, poziom cen i tym samym portfel klientek zobowiązuje, by wymyślić lepsze sposoby na prawdziwe wsparcie chorych dzieci. Wykorzystano prostą, typową akcję promocyjną popularną w mediach społecznościowych - ale dla produktów masowych, jak jogurt czy batonik za kilka złotych - analizuje Misiecka.
    
- Tymczasem autorzy nie zauważyli, że nie każdą formę promocyjną można zastosować do każdej marki. To częsty błąd - powielanie sprawdzonych akcji z przekonaniem, że zawsze zagrają. Nie sądzę, aby ta akcja przysporzyła popularności czy zwiększyła sprzedaż butiku - ale też nie sądzę, by pogorszyła jego wizerunek. Ot - wpadka jakie codziennie widuje się w sferze social mediów. Smutne jest jednak to, że w pędzącym, skoncentrowanym na konsumpcji świecie nikt nie pochyla się nad naprawdę potrzebującymi - chorymi dziećmi. To one powinny być w centrum uwagi - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Eliza Misiecka.
  
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/butik-moliera2-dzien-szpilek-ile-zebrano-krytyka-akcji
    


8 września 2020
Wirtualne Media
Kryzys wizerunkowy Anny Lewandowskiej

 

Po tym, jak Anna Lewandowska została skrytykowana przez aktywistkę Maję Staśko za umieszczenie w social mediach filmiku, na którym jest przebrana w strój imitujący figurę osoby otyłej, jej prawnicy zażądali usunięcia krytykujących wpisów grożąc sądem. Zdaniem ekspertów od wizerunku takim postępowaniem Anna Lewandowska traci wizerunek sympatycznej dziewczyny na rzecz zadufanej w sobie celebrytki, której wydaje się, że stoi ponad innymi. W ich ocenie obnaża to hipokryzję trenerki, która uważa, że może krytykować innych, ale inni jej już nie. - Nikt nigdy nie wysłał żadnego pozwu, a taka narracja jest prowadzona - twierdzi z kolei management Anny Lewandowskiej.
      

 

- Rzeczywiście Anna Lewandowska popełniła błąd emitując film, którego intencji odbiorcy nie zrozumieli. To kolejna wpadka w środowisku influencerek - co pokazuje, że nawet doświadczone osoby budujące swój wizerunek w internecie mogą łatwo zaliczyć gafę komunikacyjną. Okazuje się, że treści przekazywane na profilach społecznościowych wymagają przemyślenia i dopracowania, a sama komunikacja z odbiorcami to niełatwa sztuka. Dobrze, że Anna Lewandowska przeprosiła i rzeczywiście niepotrzebnie podejmowała kroki prawne wobec blogerki ją krytykującej. To sprzeczne sygnały - bo jeśli przeprosiny są szczere i autentyczne, to należy także otwarcie odpowiedzieć na krytykę. Nie sądzę, by ta wpadka istotnie wpłynęła na wizerunek Lewandowskiej, która i tak wielokrotnie musi walczyć z hejtem opartym na tym, że jest ładna czy bogata. Myślę, że powinna raczej przemyśleć formułę swojej publicznej aktywności i zamiast oferowania batonów czy treningów skupić się na aktywnej działalności charytatywnej - dodaje Eliza Misiecka, dyrektor GENESIS PR.
   
https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grozenie-sadem-przez-prawnikow-anny-lewandowskiej-obnaza-hipokryzje-trenerki-opinie

 



© by Multifocus 2014
HOME     O GENESIS PR     SIEĆ MIĘDZYNARODOWA     BIURO PRASOWE     IPO     EVENTY     NAPISALI O NAS     NASI KLIENCI     KARIERA W GENESIS PR     KONTAKT
coded by NewFuture